O firmě

"Vášeň pro tvrdou práci a neustálá touha růst a inovovat"

Giancarlo Zanatta – zakladatel

V roce 1960 bratři Giancarlo a Ambrosiano Zanatta založili Calzaturificio Tecnica Spa. Ta vznikla z malé firmy na výrobu pracovních bot pro muže, kterou založil jejich otec Oreste v roce 1930 v Dolomitech.

Od roku 1970 se Tecnica vypracovala na špičkovou moderní firmu zaměřenou na outdoorové sporty. Základem její filozofie je neustálý technologický výzkum a vášeň pro inovace.

V současné době jde již o třetí generaci podnikatelů rodinné firmy.


V roce 1970 uvedla Tecnica první Moon Boot ©, inspirovaný legendárním přistáním na Měsíci astronautem Apolla 11 Neilem Armstrongem: stal se zároveň jedním z největších módních a designových úspěchů všech dob.

Za pouhých pár let se Tecnica stává jednou z předních mezinárodních skupin ve světě sportovní obuvi.

Všechny produkty Tecnica jsou navrhovány tak, aby sportovci poskytovaly maximální výkon. Na základě zpětné vazby od profesionálních atletů vznikají produkty vysoké kvality pro všechny uživatele. Neustálá snaha o dokonalost vedla u desítek atletů k úspěchům ve všech nejdůležitějších mezinárodních soutěžích. Tecnica uvedla na trh první řadu outdoorové obuvi v roce 1985 a brzy na to byla přední značkou v tomto odvětví. Dnes je Tecnica Group se všemi svými značkami největším evropským výrobcem outdoorové obuvi.

Produkty Tecnica jsou v současné době distribuovány do více než 3 000 maloobchodních prodejen ve více než 70 zemích světa.




Ústředí zůstává pevně a hrdě umístěno v Itálii, v srdci nejdůležitější světové výrobní oblasti pro sportovní obuv. Dnes jde o sebevědomý italský podnik s kosmopolitní, mezinárodní kulturou a mentalitou.

1960 Z malé řemeslné firmy majitele Oreste Zanatta, vzniklé roku 1930 na výrobu pracovní obuvi vzniká Calzaturificio Tecnica SpA.

1970 Tecnica představuje Tecnus, první lyžařskou obuv. V 80.tých letech následuje TNT hit series, která se stává úspěšnou.

1980 V polovině 80.tých let Tecnica uvádí na trh první outdoorovou kolekci, která se brzy stává úspěšnou na trhu v tomto segmentu.

1985 Tecnica uvádí první trekkingovou a outdoorovou kolekci bot.

2000 Tecnica je již jedním z největších evropských výrobců outdoorové obuvi.

2002 společnost uvádí na trh dvě revoluční technologie HOTFORM speciálně tvarovatelnou vložku a Rapid Access, inovativní technologii umožňující snadné vklouznutí do boty a z ní.

2009 Uvedení TRS Max na trh. Tecnica vstupuje na trail runningovou scénu.

2010-17 Během těchto let se Tecnica díky svým integračním a vývojovým strategiím stává lídrem v oblasti lyžařské obuvi. Inovace, neustálý výzkum ve vývoji svých kolekcí a zaměření na potřeby spotřebitele jsou vítěznými vlastnostmi značky Tecnica.


Během těchto let získala několik prestižních ocenění:

  • cena ISPO 2014 za lyžařskou botu Mach1 130
  • cena ISPO 2016 za Zero G Guide pro nejnovější lyžařskou botu na nejdůležitějším veletrhu zimních sportů.

 

Tecnica potvrzuje své úspěchy i v terénu díky lyžařskému vítězi Mario Mattovi, který získal zlatou medaili ve slalomu na olympijských hrách v Soči 2014 a Loic Collomb-Pattonovi, který dvakrát vyhrál Světové turné FreeRide (2014–2017). “ 2014 Atleti Tecnica outdoor vyhrávají Tor des Géants, nejdelší a nejtěžší běžecký závod na světě.